18.6.13

Det blir som ett äventyr

I helgen efter jobbet tänkte jag utforska lite av ön. Hade hört av en kollega att det finns ett spår som går högst upp och genom ön, såg framför mig något i stil med 8:an på Skatås så till min och min cykels förfäran blev det lite annorlunda.


  Det började bra


Sen började jag bli förvirrad över vilket håll jag skulle cykla åt
 Det bidde uppför, måste säga att jag fått en större respekt över de som håller på med off-road cykling (eller vad det nu heter), sjukt jobbigt, upptäckte även min obefintliga kondis.

 Sen kom myrarna, omöjligt att cykla, fick gå, blev blöt om fötterna
 Sen hittade jag lite utsikt och kunde konstatera att man sällan kan bli vilsen här på Tromsö, för om man bara hittar lite hav så ser man fort åt vilket håll man ska gå åt.
 Sen blev det lite bättre cykelväg
 Fort var lyckan över då jag trodde jag hamnat på en NASA anläggning eller det där stället i USA mitt ute i öknen med massor av stora "paraboler" som jag inte kommer på vad det heter.


Snabbt cyklade jag hem.

Inga kommentarer: