17.1.15

Tappade glasögon och morgon gympa

I onsdags åkte vi till club villa de sol eller liknade. Det tillhör ett hotell. Det ligger precis vid stranden med pool solstolar och bar/restaurang. På onsdagskvällar smäller dom upp en stor skärm och visar någon film. Så där satt vi på stranden och såg på film. Massor av folk strömmade dit. Vi hängde även där igår också. Väldigt skönt. Då vi fått studentkort från skolan kommer vi in gratis på cluben.

På kvällen släpper de ut små sköldpaddor i havet. De är omhändertagna av en frivillig organisation som gör det möjligt att de får större chans att överleva nu.

Det är lite svårt att bada i havet just där för vågorna är stor och det är rätt strömt. Så vi får nöja oss med att bara står vattnet. Både jag och Line älskar det. Himla kul att hittat en partner in crime när det gäller badandet. Dock så tog en våg Lines solglasögon. De är nog halvvägs till Australien nu. Jag hade på mig mina nya sköna glajor och la ifrån mig dom vid utomhusduschen och glömde dom där. Sen var dom borta. Lite trist när det var första gången jag använt dom.

Nu har vi även klarat av skolveckan. Lite ha vi nog fått med oss ändå. Så helt bortnötas har jag inte varit.

Ang surfning så avbokade vi resterande lektioner. Jag hade verklig ingen lust. Låg lite som en klump i magen och när vi sagt att vi inte ville mer så var det en lättnad. Får bli mer surfning vid ett annat tillfälle istället.

Vi har även bestämt att vi ska träna varje dag. Så sen några dagar har vi gått upp kl 06 för att träna innan skolan börjar. Så vi ligger inte på latsidan direkt.





Inga kommentarer: