4.4.13

Ett två tre på det fjärde ska det ske...

Hej, jag tänkte starta med ett nytt fint kapitel här. Så att släkt och vänner kan få lite uppdateringar om vad jag gör. Jag ska alltså vara borta i 5 månader och jobba i Tromsö. Jag åker inatt. Lägenheten är uthyrd, jag bor tillfälligt hos min syster och jag känner mig som på besök i min egen stad. Jag vill helst bara att allt ska vara som vanligt. Den där klumpen i magen finns där hela tiden. Men det är väl så att man måste ut ur sin comfort zone ibland. Det skönaste skulle vara att snabbspola en månad, så kanske jag landat lite i det hela och vill inte spy av nervositet inför allt.

Det stora problemet (borde inte vara så stort) är packningen. Jag har rensat och rensat och nu kommit ner till 21 kg. Låt oss hoppas att Norwegian är snälla och struntar i det där extra kilot.

Sen så kommer det andra problemet, jag har stora kontrollbehov, lätt besatt av att veta exakt hur jag tar mig till och från olika ställen. Hur tar jag mig till flygplatsen? Bussen går vart ifrån? Okej, vilka tider? Vart köper man biljett? Hur tar jag mig till mitt boende? Allt googlas. Kan säga att jag googlade något som de inte hittade något på, ha Google, Ogooglebart finns visst. Sen att jag säkert stavat fel hör inte till saken.

Till ämnet, jag är nervös och spänd och känner mig lite vemodig. Visst ska det bli kul också, målet med att slita i Norge är att jag ska få resa och ha kul. Så de hjälper ju endel.

Får se när jag nästa gång får internetuppkoppling (tro mig, jag har googlat gratis wifi i Tromsö, det gäller ju att vara förberedd), ska försöka uppdatera hur allt gått.

Inga kommentarer: