21.4.13

The other night

Följande hände:

Jag gick till sagda restaurang. Ingen jag kände ingen var där. Fråga om de hade ett bord bokat för 15 pers (ungefär så många skulle ut hade jag fått höra)här blev personalen lite nervösa, 15 pers? nja men ett bord för 12 personer var bokat i ett namn, Marte en kollegas. Jaha jag är först. Gick och satte mig och han tänka att det vore högst pinsamt om det vore någon okänd person som hade bokat detta bord och så satt jag där.

Min kollega kom och såg lite förvånad ut och berättade att de idag hade ändrat ställe och att hon hade haft detta bord bokat privat. Jag dog lite inombords. Haha, hon berättade vart nya stället var och jag traskade vidare. Väl där så jag resten av mina kollegor. De berättade att de försökt leta upp mig på Facebook och hade haft en väldans diskussion om hur de skulle få tag på mig. De visste att Marte skulle till den första restaurangen så de hoppades väl på att jag skulle hamna rätt. Vilket jag gjorde tillslut.

Vi åt mat och senare gick ut och satte oss på ett ställe för drinkar sen vandrade vi vidare, jag avvek vid 12 tiden. Helt klart en trevlig kväll och kul att göra något socialt och komma in mer i gänget. Dock förstår jag fortfarande inte allt de säger, men men det kommer.

2 kommentarer:

A sa...

Hahaha. Åh Maja, så himla typiskt. =P Tur du fann dina vänner tillslut! ;)

Maja sa...

Haha ja lite smått pinsamt och nervöst:)