10.4.13

Huvudvärken from hell

Gjorde första (av fyra!!!) bredvidgångspasset igår. Shit va det snurrade i skallen. Dels norskan som fan ibland var helt omöjlig att förstå. De har någon konstig dialekt här uppe. Känns som de sch-ljudar lite med, inte direkt den "hurtiga norskan" som man kan tänka sig.

I alla fall så gick jag med en som pratade så snabb och var svår att förstå. Minns när jag var på skattekontoret här i Tromsö att jag hörde tre personer som pratade med varandra, och jag förstod inte ett skit. Inte ett ord. Började fundera om det var samiska, men det påminde inte ens om den samiskan jag hört. Tänkte att det har något mer språk här uppe. Men igår slog de mig, för de pratade ungefär likadant som med henne jag gick med igår.

I alla fall så allt vart ganska rörigt. Sen var det tydligen en rörig kväll. Jag fick under kvällen mer och mer huvudvärk och när jag väl gick hem trodde jag nästan att jag skulle spy på bussen.

Det var ganska skönt att vakna upp helt klar i huvudet, dock var kl 06 men men. Idag jobbade jag som sagt dagen och det känns lite mer klarare, långt ifrån klart dock. Är ledig två dagar och sen så har jag brevidgång under heglen, men sen är det alena.

Det roliga är att den enda svenskan på avdelningen (hon ska vara här några veckor och har varit här innan) bor typ i Falun och har bott i Älvdalen. Så typiskt. Skönt dock att förstå allt någon säger.

Inga kommentarer: