20.4.13

Fri

Första veckan där jag gick själv har gått bra. De har ett lite annat system på avdelningen som gör att det är en Sjuksköterska som har huvudansvaret över en grupp patienter (ca 9-10 st) och sen två eller tre ssk eller usk beroende på dag eller kvälls/helgdag.

Gruppledaren har medicin och rondansvaret och vi andra har några patienter att ta hand pm själv. Jag har inte fått gruppledare upplärning (pju) så mitt jobb kunde nästan göras av en undersköterska. Jag får ju hjälpa gruppledaren med mediciner och pvk sättning mm. Det är faktiskt skönt nu i början att göra så, man är en "lillasyster".

Ikväll ska ett gäng från avdelning tydligen äta middag och sen gå ut. Hörde om detta först i torsdags då de pratade om det. Så jag bestämde att hänga på. Vet inget mer än plats och tid så jag hoppas att jag uppfattade allt rätt. Går väl dit och ser om jag känner igen någon.

1 kommentar:

Jannie sa...

good for you MIles!!