4.2.14

Måndag

Vakande upp till ett vitt Manhattan och snön vräkte fortsatt ner. Jag hade tänkt åka till Ellis Island, hade inte bokat något (tanken var att jag skulle göra det) utan tänkte åka ner till båten och köpa biljett där. Tur var väl det att jag inte köpt biljett tidigare för det var stängt pga väder när jag kom dit.

Eftersom snön fortsatte att falla så blev det inte så kul att gå runt i stan. I alla fall så åkte jag till west village och gick längs bleecker street. Satt på ett cafe (samma som jag Jannie och Tone åt på när vi var här, hamnade här av en händelse nu) och skev lite i min dagbok. Räknade på mina spenderade dollar. Har skrivit upp allt jag lagt pengar på. För att ha lite koll. Kan ju säga att det gått mer än tänkt.

Dagen blev kort pga snöandet. Hem till hostelet och packa. Ikväll åker jag hem. Känns väldigt konstigt.









Ovan äldsta byggnaden på Manhattan eller lägre Manhattan minns inte vad. Blivit restaurerad allt eftersom, var hotad att rivas förr då ägaren ville bygga parkeringsplats. Var väl förväl att det inte blev så.


Svenska kafét Fika



4 kommentarer:

A sa...

Min kompis Madelene har varit chef (nej jag kommer inte på vad det heter när man liksom inte äger stället men bestämmer ändå. haha) på det caféet! Snart kommer du hem! Fast då är inte jag där men ändå! haha

Unknown sa...

Du och prinsessan Madeleine lägger ut bilder på ett vitt Manhattan. Snart hemma tuffa du./mamma

Unknown sa...

Du och prinsessan Madeleine lägger ut bilder på ett vitt Manhattan. Snart hemma tuffa du./mamma

Unknown sa...

Så typiskt att på din sista blogg så kommer jag på hur jag skriver en kommentar. Dessa mammor!