1.2.14

West side och tusen bilder

Idag åkte jag till toppen av Manhattan. Jag läste boken "Tell the wolfs im home" för ett år sen kanske (läs den, sjukt bra!) och där går huvudpersonen med sin morbror till The Cloisters på Manhattan. Intresserad av staden som jag är var jag ju tvungen att leta reda på vad det är nånstans. Här uppe på Manhattan ligger det, och är en del av mets museumet. De har medeltids konst. Tydligen har byggnaden skeppas hit från Europa i början av 1900 talet någon gång.

Jag gick aldrig in, lite skralt i kassan just nu. Men gick runt i Fort tyron park. Lite som att komma till en annan plats här uppe. Svårt att tro att man är i NYC fortfarande.
















Åkte sen ner ett gäng gator för att gå längs riverside drive som jag också stött på i en bok men även läst om som NYC tips. Den går väldigt långt längst västra sidan så jag gick inte hela.








Tror detta är en del av Columbus universitetet








Innan jag såg att det var en film eller tv inspelning så trodde jag de reparerade fasaden.

Här nedan hade jag svängt av på upper west side in mot parken






Åkte till Washington square där New York university håller hus, området heter Greenwich village








Avslutade på bokaffären Strand. Hör och häpna har den nämnts i en bok jag läst. Ja den är väl rätt känd i NYC också.





Flatiron building






Inga kommentarer: