7.12.13

Auckland

När jag steg i-land på flygplatsen så sniffade en hund i min väska. Inget knark men däremot en apelsin. Man får inte ta in färsk frukt mm pga deras känsliga ekosystem. Jag hade totalt glömt bort att jag hade apelsinen där. Man fyller i en deklaration när man landar men eftersom jag inte mindes apelsinen så kryssade jag i att jag inte har nån mat. 400 dollar blev det att betala, lite mer än 2000 SEK. Det går bra nu.

Jag hittade iaf fram till hostelet, trött, dehydrerad med världens huvudvärk/migrän. Låg i sängen och blev faktiskt lite ompysslad av två tjejer i mitt rum.






Nästa dag tog jag mig en tur runt Auckland. Inte så mycket att se egentligen. Gjorde inte så mycket denna dag.

Tisdag så tog jag färjan till Devonport, 10 min utanför stan. Gick upp en liten kulle där man kunde se över Auckland. Ja ungefär det jag gjorde den dagen.






Onsdag
Idag startade min tur med Kiwi experience. En busstur som tar en genom landet. Man kan hoppa av eller på lite varstans eller bara hänga med hela vägen om man vill. Busschauffören är också som en reseledare som bokar aktiviteter mm. Vi har endel dagsstopp med bushwalks och so on. Boende är reserverat de nätterna man följer med bussen, så om man vill får man boka annat boende.

Jag ska följa bussen ner till Queenstown, där jag stannar några dagarna längre för att sen börja resa tillbaka till Auckland.

Inga kommentarer: