23.12.13

Queenstown

Queenstown är en otroligt vacker liten stad. Den ligger vid en sjö mitt bland bergen. Den påminner lite om Åre fast större eller Tromsö fast med mysigare centrum. Det är en äventyrs stad med Bungyjumpen, rafting, och jetboatåkning. På vintern kan man åka skidor i bergen i närheten. Utelivet är även det stort.

Jag gjorde egentligen inget speciellt här. Kände att det var ett ställe jag kunde stanna en längre tid utan att behöva göra någon aktivitet. Jag hängde med mina kiwivänner som också var kvar, tog lite promenader längs sjön, drack vin i parken vid sjön. Spelade minigolf och såg the Hobbit gjorde jag ju faktiskt också.









Här finns även den världskända hamburgarrestaurangen Fergburger, helt klart godaste burgaren någonsin. Otroligt populärt och ibland får man vänta 30 min. Men det är det värt. Du har inte vart i Queenstown om du inte ätit en Fergburger.


Sista dagen gick jag och min rumskompis upp för berget i närheten. Där går en gondol upp även. Sen kan man göra bungyjump där med. Det var en jobbig promenad för min otränade kropp. Men belöningen var vackert väder och fin utsikt.









Sen blev det ett ledsamt farväl till Anna och de få som var kvar av kiwigruppen. Nästa stopp Christchurch.

Inga kommentarer: