3.3.15

Belize - Caye Caulker; Go Slow

Vi kom tidigt på morgonen till Belize City. Från våra kollegor Eva och Celine hade vi hört att den staden inte är något att stanna i. Det förstår man snart. Ganska stort förfall på allt och det hela känns som en stor förort. Vi åkte direkt ut till Caye Caulker en ö ca 1 timme med båt. Där trivdes vi direkt. En mindre ö och inte för turistigt än. En blandning mellan Isla Mujeres och Isla Holbox. Line och Kristin skulle börja ta sitt open water certifikat här och jag bestämde mig för att ta en uppfrisknings lektion av mitt dykar certifikat. Innan detta började på måndag så gick vi runt på ön lite, låg och solade vid the split. Det är ett litet sund mellan två öar. Det var en orkan som delade ön i två och det kallas nu helt enkelt för The Split.






The split











Jag dök på måndag och tisdag. Det kostar ju jäkligt mkt och jag tycker det inte är hundra procent kul heller så jag nöjde mig med det. Line tyckte inte det var något för henne så hon hoppade av, och Kristin kämpa sig igenom det med lite skräckblandad förtjusning tror jag. Dykning är inget för oss helt enkelt. Vi hade en extra dag här på ön innan vi skulle iväg på vår övernattningssegling. Vi hängde på the split helt enkelt. Hostelt vi bodde på här hette Dirty McNastys. Det var mest en byggnadsplats då de höll på att bygga nytt. I sin egna karibiska takt. Men vi hade eget rum och frukosten var gratis. En bra frukost faktiskt.
























Vi gjorde inte så mycket här, dök, åt mat, the split, gjorde nästan en springnota(vi dricksade ca 4 kr i mexicanska pesos) på en ganska fin restaurang.

Inga kommentarer: