20.1.14

17 mile drive / Carmel / Pacific Grove

18/1
Efter att jag nervöst äntligt kunde planera dagen satte jag kurs mot 17 mile drive. En sträcka som går runt Monterey halvön kan man säga. Vad jag förstod det som var privatägd mark av bla golfklubbar så betalar man en tullavgift för att få åka genom. 10 dollar kostar det men det är värt det. Turen går bla längst kusten med flera små stopp på vägen för fototillfällen.










Kan säga att det var sjukt många stora hus/palats(?) längs denna rutt, eftersom jag körde blev det inga kort på dom. Rikt folk som bor innanför 17 mile drive.


Golfare. Golfbana på bägge sidor av vägen.


Ovan the Lone cypress. Lite av en kändis här på 17 mile drive


Vägen går som en cirkel runt. Efter jag var klar med den bestämde jag mig för att åka till Carmel by the sea. 10 min från Monterey.
















Rika personer bygger stora hus vid stranden.








En riktig liten pittoresk stad. För kanske 6-7 år sen läste jag en ungdomsserie av Meg Cabot som utspelade sig här, efter det ville jag såklart åka hit. Så det känns ganska kul att nu såhär långt efteråt faktiskt vara här. Mycket finare än vad jag föreställde mig.

Inga kommentarer: