3.1.14

Auckland to Paihia/Bay of Islands/Cape Reinga

Denna buss kom jag med. Upp norröver till Paihia. Där skulle de flesta ut på delfinsimmning mm men det gjorde ju jag i Kaikoura så jag hoppade det.

Eftersom det är semestertider här flyr alla i Auckland till mindre kustorter som Paihia, befolkning ökar från 5000 till 20000 om jag inte minns fel.

Jag och två tjejer gick på en promenad som skulle ta 2 timmar. På nått sätt måste vi gått fel för 3 timmar in hade vi fortfarande inte sett kusten som vi skulle gjort och vi hade fortfarande en timmes promenad tillbaka till stan. Kartan hade helt klart ljugit.

Vi bestämde oss för att lifta tillbaka. Tydligen väldigt vanligt bland backpackers här. Skulle aldrig gjort det själv men nu var det mitt på dagen vid stora vägen och vi var 3 stycken. Vi fick napp direkt och kom tillbaka till Paihia snabbt.





Inga kommentarer: