3.1.14

Nyårsafton, nyårsdagen och åter till Auckland

På kvällen så hängde vi vid hostelet. Var en stund med några från min buss men hamnade i mitt doorm med mina roomates. Vi var en salig blandning av folk. En svensk (jag) en tysk, några Sauder, en från Kuwait och nått mer oklart land i Mellanöstern, en belgiska och en italienare. Innan tolv gick vi ner till stranden där hela stan var samlad för att se på fyrverkerierna.




Därefter var det tanken att gå till någon bar men vi hamnade på hostelet igen. Satt uppe någon timme tills jag tillslut gav upp och gick och la mig. En bra nyårsafton och en annorlunda och rolig kväll.

Vi var kvar i Paihia även den första januari. Gjorde inte så mycket, traskade runt lite och låg vid stranden. Det var lite skyfall under dagen, men vädret ändras så snabbt här så dagen var inte helt bortkastad.




2/1 åkte vi på eftermiddagen tillbaka till Auckland. Vi hamnade i trafikstockning av någon anledning så vi blev 1 1/2 h sena.



Ett vattenfall vi promenerade till på vägen tillbaka till Auckland.



Inga kommentarer: