23.1.14

If youre going to San Francisco

Igår tisdag tog jag lokalbuss från Monterey till San Jose, där bytte jag till Caltrain mot SF. Traskade med min väska till Hostelt. Som måste va det bästa jag bott på sett till kök, tvätt, och lokala utrymmen (biljardbord och liten "gympasal") Egen toa på rummet i 4 bäddarssalen har jag med!

Det ligger rätt centralt till alla affärer mm, nära Union Square för er som känner till stan. Traskade runt där på eftermiddagen. Letade på rean efter billiga vinterjackor. Det är polar vortex 2.0 i NYC nu. Jag ska dit nästa vecka. Tror inte min tunna fjällräven kommer klara det.

Idag Onsdag har jag besökt Fishermans wharf, blivit besluten på fish and chips av en fiskmås, han gjord en flyby så att säga.






Åkt klassisk cable car, man gillar ju sånt som Göteborgsbo.









Gått uppför krokigaste gatan Lombard street, åkt buss upp till Coit tower (kunde ej gå upp i tornet pga reparation).









Lombard street ovan
Coit tower på telegraph Hill nedan








North beach, little Italy med Washington square och saint Peter and Paul roman catolich church


Branta backar här minst sagt. Bilarna står snett inte kameran.



Transamerica pyramid

Dess två kort är till dig mamma






Inga kommentarer: