9.11.13

Airlie beach

Efter dagarna i Cairns tog jag greyhound bussen ner till Airlie beach. Jag har ett åkpass på greyhound som gör att jag kan ta mig ner från Cairns till Sydney.
Resan tog 11 timmar, vilket ändå gick bra.

Gillar att kolla på landskapet som vi åker förbi. Att se vardagen för andra människor gör det lite mer speciellt på något sätt än att bara se det turistiga.



Bananer bananer. Här sliter tyskar (ja och andra nationaliteter med fruktplocking, riktigt tufft tydligen).










På alla hostel finns kök som man kan laga mat i. Ett måste då allt är så dyrt här. Inte som i Thailand där jag kunde äta ute alla måltider.


Vy från hostelet. Fortfarande lite osäker på böjningen på hostelet:)


Downtown Airlie
Här har de också en Lagoon, pool.






Vare kväll har de quiz där jag bor. Jag var i vinnande teamet. Dock hjälpte jag inte så mycket, brukar ju va kung på detta. Iaf så får vinnarna en flaska mousserande vin. Avnjutes i glasburk.


Imorgon ska jag på en 2 dagars segling. Med övernattning på båten. Efter det direkt till Hervey bay för safari på Fraser Island. Så jag kommer inte va online värst mycket.

Inga kommentarer: