12.11.13

The Hammer

Jag var iväg på en två dagars/en natts segling ut till Whitsundays island. Solen sken men vinden var inte så stark, så det blev lite segling och mer motor på båten. The Hammer är en gammal tävlingsbåt. Vi var runt 20 pers och tre besättningsmän(?). Det var mycket kul och härligt. Har ju aldrig seglat förut så det va kul, synd på vinden bara.

Första dagen åkte vi till whitehaven beach, mest besökta också skulle jag tro. Man är tvungen att ha på sig en stingersuit här uppe när man badar för att det finns olika stingrays, speciellt nu då det är i början av deras "säsong". Det är som en heltäckande våtdräckt.



Ville hela tiden dra Sos sällskapsresan repliker. "Ta ner spinacken aldrig" "ska ni segla en tolva med enbart kärringar?" Men ingen skulle ju förstå. Var iof två svenska tjejer med, från Hedemora.




Sen åkte vi vidare till där vi skulle sova.

Dag två snorklade vi runt där. Såg Elvis, en Māori wrasse. De verkar ganska sällskapssjuka den sortens fisk. Min favvo fisk. Uppe vid Cairns hade de ju Nigel.
Såg även sköldpaddor, men bara på vattenytan.











Det andra stället vi snorklade vi hade dålig sikt samt maneter som alla freakade av. En tjej fick panik i vattnet och vi försökte hjälpa henne utan att hon skulle dra ner oss andra. Var lite läskigt men det gick bra.

Sen seglade vi hemåt.




Jag hoppade på nattbussen ner till Hervey Bay där jag nu är på mitt hostel för en natt och sedan ut på en sorts "tag along drive self safari" på Fraser Island. Så nästa gång jag har internt är i Noosa den 15/11 på kvällen då jag släpps av på hostelet där.

Inga kommentarer: