1.11.13

One night in Bangkok (3 nätter egentligen)

Bussresan från Pai till Chiang Mai gick bättre denna gång, tack vare åksjuketabletter samt att jag satt längst fram i minibussen.

Sen hoppade jag på nattbussen till Bangkok. Kom fram tidigt på morgonen. Den dagen gjorde jag inte så mycket. Gick ut på middag med ett par från min sovsal, sen stupade jag i säng.

Igår åkte jag och mina brittiska roomates en galen tuktuk tur till siam square, de skulle turista vidare och jag besökte MBK, den största shoppingcentret i Bangkok. 7 våningar så jag var lite sysselsatt. Köpte en billigare digitalkamera, min Iphone tar säkert bättre bilder men jag ville inte lägga ut massa pengar på något som kan bli stulet igen.



Eftersom det var Halloween igår så bjöd hostelet in för lite party. Ett stort gäng gick sedan ut för att äta plus lite dansande.











Trollkarl, sjukt duktigt


Idag har jag traskat runt lite på khaosan road och bl.a. gjort manikyr och pedikyr.












Oklart varför jag gick för en finsk inspiration för färgvalet.

Imorgon bär det av till Australien och Cairns. Ska bli lite konstigt att lämna Thailand, nu när jag blivit lite bekant med hur det funkar här.

Inga kommentarer: