26.11.13

Byron Bay

Jag speedar upp tempot lite nu. Jag åkte som sagt från Noosa till Byron Bay, ca 3 timmar söder om Brisbane. En liten stad. Himla mysig. Man kan beskriva den som hippie, surfarställe, konstnärlig och väldigt avslappnad. Många unga som äldre "hippies" där. Allt är nära och du hittar lätt runt omkring i stan med dess små butiker och söta caféer. Jag stannade där en vecka och även om jag inte hittade ett lika bra gäng som i Noosa/Fraser så gillar jag byron mycket.









Jag tog två surflektioner, stod upp flera gånger. Älskade det. Vill flytta dit och bara hänga på stranden hela tiden.

När jag bytte hostel pga att det första var fullbokat så sprang jag in i Lisa, som jag enbart pratade en kort stund med i Airlie i väntan på seglingen. Vi umgicks lite och dagen därpå kom hennes vän som hon träffar på en nattbuss neråt. Det visade sig vara Emily en tjej jag delade rum med en natt i Airlie. Världen är liten när man reser längs kusten här antar jag. Vi hade alla typ bott på samma hostel från Airlie och neråt med, men med lite olika intervaller. Att just vi sammanstrålade samt att deras namn är min moders oh systers namn gör allt lite mer roligt.






Längs vägen till fyren så stod campervan efter campervan vid stranden.


Östligaste punkten på Australiens fastland





Orm har skymtats i området.


Den sista kvällen gick vi upp till Byrons fyr. En 50 min promenad, upp och ner, jobbigt värre.

Sedan tog jag nattbussen till Sydney.

Inga kommentarer: