12.11.13

Bedbuggs/vägglöss

När jag ändå håller på så kan jag berätta att det inte alltid är guld och gröna skogar att resa. Blev utsatt för bedbuggs/vägglöss. Från Thailand någonstans. Troligen är de borta nu. Krävs endel att få bort dem. Tvätta varmt och torka allt som går varmt. De som inte går att tvätta får man lägga ute i plastpåsar (vad jag läst och hört) i solen minst ett dygn och hoppas på att de små jävlarna dör.

Läst lite på olika hemsidor (Anticimex bl.a.)att från att jävlarna (lättast att kalla dom så tycker jag) biter till att det synd på kroppen kan ta upp till 10 dar. Så därför är jag lite i det stadiet nu, fick något suspekt bett för några dagar sen igen. Hoppas att det är så och inte att jag inte lyckades döda dem eller att jag fått det igen. Återstår att se. Och eftersom jag är som jag är så maler jag detta så fort jag inte har något annat att tänka på vilket gör att jag inte till fullo kan njuta av resan ibland. Ska försöka att inte älta detta för mycket.


Inga kommentarer: