24.11.13

And then there is Noosa

Spenderade 4 dagar i Noosa. Noosa är en liten stad ca 3 timmar norr om Brisbane. Mysig och lite lätt surfig stad. Den är uppdelad i lite små områden. Jag bodde vid sunshine beach medan några av mitt Fraser gäng bodde vid Noosa heads/Main beach. Nästan mittemellan var Noosa junction. Jag var mest hos mina nyfunna vänner vid Main Beach. Som tur var hade hostelet en shuttle bus till Junction och Main så jag kunde ta mig dit. Annars skulle det säker ta 45 min att gå. De fanns även en lokalbuss som gick mellan ställena. Jag tog den en kväll och irrade runt i mörkret innan jag hittade hostelet. Inte så kul.



Där jag bodde var mer surfare som hängde tror jag, för jag var aldrig nere vid stranden. Vid Main beach var det mer turistigt med affärer mm.

Vi hann med att fira Neles födelsedag, hänga vid stranden och senare äta goda burgare vid surfersclub, försöka surfa utan vågor, spela kort, leka "I went to the supermarket and bought...", skratta mängder, och snacka dålig engelska. Rachel den enda engelskan i gänget som skulle lära oss riktigt engelska var en dålig lärare. Hon tog till sig dialekter väldigt väl vilket var förödande i sällskapet med en svensk, tysk och en holländare. Hennes vän sa i telefon att hon pratade konstigt. Många konstiga utryck blev det.



En liten dem av Fraser Islands "best team EVER"











Jag hade verkligen en bra tid på Fraser och i Noosa. Skulle gärna vilja komma tillbaka dit. Helt klart bäst hittills, så det var tråkigt när vi alla skulle åt olika håll. Men bättre det än att jag skulle åt ett håll och alla de andra åt samma. Då skulle jag deppa ihop.

Näsa stopp är Byron Bay

Inga kommentarer: