5.11.13

Cairns

Okej efter en lång flygresa från Bangkok till Sydney, väntan på flygplatsen i 6 timmar var jag framme i Cairns.

Hostelet är mysigt men överbefolkat av tyskar och holländare. Börjar väl bli lite lättare att komma in i grupperingarna nu. Det ligger lite långt ifrån stan men de kör in folket till stan flera gånger per dag.

Igår åkte jag och en till tjej in till stan och la mig vid The Lagoon. En pool vid havet. Stränderna här går inte att bada vid.

Första gången jag badade i en pool med en liten sandstrand i.
Det är inte lika fuktigt här men solen är brännande. Så att sitta i skuggan räcker gott och väl.



Softar i hängmattan på hostelet.





Igår var det även en Aussie bbq här på hostelet. Krokodil, känguru, Emu bjöds det på.



Idag åkte jag på en tur till stora barriär revet. Dyrt men lätt värt det. Dök en gång och snorklade. Såg en haj, sköldpadda, nemo och Nigel fisken på vykortet nedan. Blev väldigt sjösjuk och spydde två gånger. Awesome.









Inga kommentarer: