19.11.13

Fraser Island - K'Gari dag 2

(K'Gari betyder föresten paradis.) har även inte fått över några bilder men snor de som dropbearadventures la upp på deras hemsida.
Tidig morgon, uppe med tuppen kl 6:30 för frukost. Sedan bar det av längs 75 mile beach. Första stopp Eli creek, en å som flyter fram ner mot havet. Där kunde vi bada och flyta fram. Skulle vilja ta med mig den hem. Vattnet kunde man även dricka av.

Nästa stopp blev indian heads. Namnet kom efter kapten Cook som såg denna lilla topp/berg när han kom seglande 1700 något, och såg aboriginerna, som han då inte visste vad de va för några. Eftersom indian var nära nog eller nått så blev det namnet. Aboriginerna undrade förstås vad i helvete de var för stor kanot med vitt tyg som kom farande över vattnet. Stället är heligt för aboriginerna, minns såklart inte om de var någon mer speciell betydelse.

Därefter åt vi lunch på stranden innan i begav oss till Champange pool. En formation av klippor nära havet som bildar en pool när vattnet och vågorna slår över. Bad och lite frisbee blev det.



Sedan bar det av till Maheno wreek. En båt som gick på grund på stranden i början av 1900 talet tror jag. Ett stopp vid några klippblock som också hade någon betydelse som jag glömt bort. Suck.


Sista stoppet blev vid älskade Eli creek. Under hela dagen hade jag och mitt team av holländare, två britter och en tyska hållit till i ledar bilen där Mark, guiden och ägaren av företaget körde rally över sanden. Jag var DJ och öste på låtar.









Kvällen spenderades med att förlag kasta bumerang och spela lite fotboll innan solen gick ner. Det blev en tidigare kväll idag.

2 kommentarer:

Callin sa...

Kul att se Maja! Du gör samm saker som jag gjorde för 9 år sen! :) känns som det var nyss när jag läser dina inlägg och ser bilderna. Förstår att du njuter och skapar minnen för livet. Ta bilder hela tiden! Så mycket värt sen! Kram

Maja sa...

Ja denna rutt längs östkusten är verkligen populär. Ska ta massor av bilder:)