30.11.13

Sydney calling

Jag tog som sagt nattbussen från Byron till Sydney. I bussen satt två tvillingar från Stockholm som jag träffat på när jag hälsade på min surfarkompis på hennes hostel (kompis och kompis, vi träffades två gånger).

Våra hostel låg på samma gata här i Kings cross (känt som lite av red light distriktet) så jag blev lättad av att få sällskap genom storstaden. Vi köpte buss och tåg pass och åkte tre stationer och hittade lätt våra respektive hostel.

Eftersom det var på fm jag kommit fram hade jag lite tid att utforska staden. Med karta i hand traskade iväg. Gick till Hyde park och satte mig och försökte att planera dagarna med allt jag ville se. Gick även runt lite mer i Surray hills.












Jag har haft fyra heldagar här i Sydney, och även om man hinner med de mesta av turistattraktionerna i city på en dag så kändes det skönt att ha lite tid. På så sätt slapp jag stressa och kunde njuta av tiden här. Har trivts på hostelet och Sydney är verkligen en härlig stad. Enkel att hitta och ta sig runt i, grön med många parker och träd runt om.

Tänkte att jag skulle sammanfatta vad jag gjort här i Sydney i ett annat inlägg, i morgon bär det av till Auckland, Nya Zeeland.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va roligt att detta är avgjort. Trevlig resa. Din pappa.