12.11.13

Planering

Det här med att resa kräver ju endel planering. Stor del av det gjorde jag hemma. Jag har ju alla flyg bokade med datum så jag har en ram att planera inom. Sen läste jag och bestämde plaster i länderna jag ville till och räknade lite på datum på ett ungefär. De tipsen jag fick var att inte planera för mycket för man träffar på annat folk och följer med dem ist.

Exemplet i Thailand var ju att planerat lite för mycket tid på öarna, men det löstes ju ändå. Inte lätt att veta i förväg.

Jag vill ju gärna ha koll på det mesta, och innan man reser iväg är det ju svårt att ha det. Vilket gjorde att jag fick lite panik över det. Att inte veta hur man ska lösa saker. Men det klarnar på plats och efter ett tag vet man hur man ska agera. Tex hur man tar sig från ö till ö i Thailand. Hur man bokar greyhound bussar i Aussie/OZ.

Endel dar består av att man som det känns slänger bort dem på ingenting när man kunde gått till poolen ist. De dagar behövs dock. Tex första dagen i Airlie beach var en sån. Boka segling i sista sekund, vänta på hostelet på min tur att boka (mycket kan bokas via hostelet) lista ut vilket bolag jag ska åka med till fraser island, sätta datum, boka buss, handla mat. Dagen går och man har tänkt, grubblat, blivit lite frustrerad, fått höra tips från andra resenärer och slutligen bestämt sig, men det känns inte som man gjort något. Men nu är de närmsta dagarna veckan planerad och det känns så skönt. Frågetecknen är uträtade. Sen är man är tillbaka till planeringsstadiet igen dock:)

Inga kommentarer: